למידה מהבית - מתווה סגר

עקרונות מנחים


כל ילד נמצא בביתו, בסביבתו המוכרת, ביחד עם משפחתו. אנו מתבוננים בילדים ובצרכיהם השונים, מתוך הבנת החשיבות שבשימור הריתמוס ככל האפשר. לכן נדאג לקשר רציף בין הילדים לבין צוות המורים, לשגרת לימודים מותאמת לפי הגילאים השונים ולשימור קשרים חברתיים ככל הניתן (בדגש על הגילאים הבוגרים). את כל אלה נעשה באמצעות פנייה לילדים, באמצעים אשר תואמים לכל גיל (נימנע משימוש במסכים בגילאים הצעירים, נשתמש בעזרים טכנולוגיים מותאמים עבור הילדים הבוגרים). קיימת חשיבות להדדיות קהילתית ולתחושת השתייכות (קהילתית, כיתתית, קבוצתית). אנו זקוקים לשיתוף הפעולה שלכם כהורים בבית – בין אם מדובר בעזרה פרקטית (בגילאים הצעירים) ובין אם מדובר בשיתוף חוויות מהבית ותחושות כלליות שלכם שעולות במהלך התקופה. נעריך מאוד וניקח לתשומת לבנו כל פנייה שתתקבל ותעזור לנו להתבונן בילדים וברווחתם בימים מורכבים אלו. אנו מעוניינים לפעול כקהילה אחת לפי קווים מנחים כלליים ובו בזמן לכבד את שיקול דעתו של המחנך/מחנכת. בהמשך מופיעות הסכמות הרלוונטיות לכל שכבות הגיל בבית הספר: שכבה צעירה (כיתות א'-ד'), שכבת ביניים (כיתות ה'-ו'), שכבה בוגרת (כיתות ז'-ט'). המורים המלמדים בבית הספר יפעלו בהתאם להסכמות אלו ויתאימו את אופי הפנייה לילדים, את סוג המשימות ואת משך זמן העבודה היומי המומלץ לכל כיתה בנפרד, לפי שיקול דעתם של המחנך/המחנכת, של מורי ומורות המקצוע המלמדים בכיתה ושל המלווה הפדגוגי של הכיתה.




המלצות להתנהלות הביתית


- יש לארגן מקום וזמן קבוע ללמידה, עדיף לפי לוח זמנים אשר חופף ליום הלימודים הרגיל. - לתלמידי כיתות ה ומעלה יש לדאוג למחשב מחובר לאינטרנט בשעות הבוקר. במקרה של בעיה טכנית או מחסור בציוד, יש ליידע את המחנך/ת ואנו ננסה למצוא פתרון במסגרת הקהילה. - להורים לתלמידים בכיתות הצעירות יש תפקיד חיוני בלמידה מרחוק. נזדקק לשיתוף פעולה, לתמיכה ולעזרה בתיווך ובביצוע המשימות. ההורים מוזמנים להביט במשימות שהתקבלו ולהנגיש אותן לילדים על פי היכרותכם עם ילדיכם. - מומלץ להורים להיות בקשר שוטף עם המחנך/ת ומורי/ות המקצוע. הצוות יצור עמכם קשר על בסיס קבוע. אם אתם מרגישים צורך לשתף או לעדכן נשמח לתאם שיחה טלפונית/מקוונת או בדרך אחרת הנוחה לכם. - אם ילדכם אינו חש בטוב ואינו יכול להשתתף בלמידה מרחוק, אנא עדכנו את המחנך/ת.




ברמה הבית ספרית


במפגשי ההורים הראשונים לשנה זו, כל מחנך/ת יעסוק בהנחיית ההורים למקרה של סגר: - הערכות פיזית בבית (מחשב, מדפסת, ציוד נוסף) - רציונל שיתוף הפעולה בין הבית לבין בית הספר - המלצה על שמירת ריתמוס - דרכי תקשורת עם המחנך/ת ועם גורמים נוספים בבית הספר בעת הצורך. - לכל כיתה ייפתח ״google classroom", אתר שאליו יועלו החומרים בעת הצורך. לחצו כאן לכניסה לאתר google classroom (דורש קוד התחברות שתקבלו מהמחנך/ת). - המחנכים יקיימו קשר קבוע אישי ורציף עם הבית (הורים ו/או ילדים).




כיתות א'-ד'


- העבודה היומית תתרחש בריתמוס קבוע: בכל בוקר בשעה קבועה תישלח משימה מהמחנך/ת וממקצוע נוסף, לפי סדר שבועי קבוע (לדוגמה: יום א' – אנגלית, יום ב' – ערבית, יום ג' – מלאכה וכו'). - הפעילות היומית יכולה לכלול מגוון של משימות שונות (עבודת מחברת, פעילות גופנית, נגינה בחלילית, דפי עבודה ועוד). - לא יעשה שימוש בזום. - זמן עבודה יומי המומלץ: שעה-שעה וחצי.




כיתות ז'- ט'


העבודה היומית תתרחש בריתמוס קבוע ותכלול מערכת שעות לשיעורי זום: כל יום מורכב משיעור ראשי, זמן אישי עם המחנך (דלת פתוחה) ולאחר מכן שיעור מקצוע המלווה בתרגול אישי (ושוב אפשרות לדלת פתוחה עם המורה הרלוונטי). - המחנכים/ות יהיו בקשר קבוע ישירות עם הילדים ויתנו משוב קבוע על עבודות ומשימות שיקבלו. - אחת לתקופה יתקיימו מפגשים של כל הכיתה בזום ויתבצעו פרויקטים כיתתיים כדי לשמור על גוף הכיתה כקבוצה. - זמן עבודה יומי: שעתיים וחצי זמן עבודה בזום ועבודה אישית בין המפגשים המקוונים.




מפגשים של צוות ההוראה ומפגשים נוספים


- קולגיום - מפגש למידה משותפת של צוות בית הספר - יתקיים אחת לשבוע בזום. - הדרכות מסוגים שונים (ליווי מורים, קבוצת לימוד למורים צעירים) וישיבות (ישיבות צוות כיתה, ישיבות מורים כלליות, צוות פדגוגי, צוות תומך, צוות נושא וכו') יתקיימו בזום במידת הצורך על מנת לשמור על תפקוד מיטבי ושמירה על רווחתם היומיומית של צוות ההוראה ושל הילדים. - אספות הורים יתקיימו בזום לפי הצורך.




מחויבות המורים


מחנכי ומחנכות הכיתות יעבדו בשיתוף פעולה עם מורי ומורות המקצוע כדי לספק שיעורים מותאמים ככל האפשר. חומרים ומשימות יופיעו בדף הכיתה ב״google classroom״. המורים/ות יכתבו באופן שוטף בדף הכיתה ודרך המייל במידת הצורך.




כיתות ה'-ו'


- העבודה היומית תתרחש בריתמוס קבוע: החומר הרלוונטי מהמחנך/מחנכת וממורי/ות המקצוע ירוכז ויישלח פעם ביום. - אופי העבודה ויצירת הקשר יכולים להיות באמצעים שונים (מייל, הקלטת אודיו, סרטון, דפי עבודה ועוד). - מעבר לכך, כל מחנך יאפשר מפגשי זום שבועיים לפי שיקול דעתו והצרכים השונים. המפגשים יתבצעו בתדירות של 2-4 מפגשים בשבוע ויותאמו לאופי ולמשך הזמן הרלוונטי לכיתה/לקבוצה/למשימה. המפגשים יכולים להיות מועברים ע"י המחנך/ת או ע"י מורי/ות המקצוע השונים וקיימת אפשרות לדלת פתוחה עם המורים השונים (זמן שבו ניתן להתחבר באמצעות הזום לשאלות פרטניות). - זמן עבודה יומי מומלץ: שעה-שעתיים וחצי.





האם מחנכי הכיתה פוגשים את שני חלקי הכיתה?

האם ילדי כיתות ג' ומעלה ילמדו במספר חדרים?

© 2014 by Urim