top of page
חוגים ופעילויות לילדים
למידע נוסף לחצו על התמונות. לטופס הרשמה לחצו על שם הפעילות.
50 דקות אחת לשבוע. ניתן לבחור בין טיפול פרטני או טיפול של ילד והורה.
טיפול באמנות הינו טיפול רגשי הבעתי, אשר עושה שימוש במגוון רחב של אמצעים אמנותיים לצורך ריפוי. הטיפול באמנות מספק לילד מרחב תראפויטי, שבו יוכל לבחור מקשת רחבה של אמצעים, שיעזרו לו לבטא את העולם הרגשי שלו ואת קולו הפנימי. הטיפול מספק מקום לביטוי קונפליקטים פנימיים אשר לא מדוברים באופן ישיר. הדגש הוא על התהליך ועל הקשר שנבנה ולא על התוצר הסופי.
הטיפול הדיאדי הוא טיפול רגשי המזמין את הקשר בין הילד להורה להיות במרכז, במטרה לחזק את הקשר ולקרב. הקשר בין ההורה לילד מהווה את הבסיס להתפתחות הרגשית של הילד. הטיפול מתמקד בבניית מערכת יחסים קרובה וקשר מיטיב שיביא לתפקוד רגשי תקין, לדימוי עצמי חיובי וליכולת ליצור מערכות יחסים בריאות. המפגשים הדיאדים כוללים פעילויות מגוונות מעולם האומנות והמשחק. בנוסף, ישולבו מפגשים עם ההורה בנפרד, שבהם תהיה הזדמנות לעבד את התהליך שעבר.
₪680 לחודש.
קארין אביעז טפר
נמצאת בשנה האחרונה של לימודי תראפיה באומנות בגישה האנתרופוסופית במכללת שער לנפש, בהנהלתו של דוד בנימין. בשנתיים האחרונות מטפלת בהבעה וביצירה בבתי ספר באופן פרטני, וכן מדריכה קבוצות להעצמה רגשית בילדים בעלי לקויות למידה וקשיים רגשיים במסגרות בית ספריות.
מאמינה בכוחה המרפא של האומנות ובקשר הנרקם ככלי מחזק ומחבר. מטפלת בהפרעות חרדה, ויסות חושי, דימוי עצמי, הפרעות קשב וריכוז וקשיים רגשיים.
חוג אופניים
לכיתות א-ד
כיתות א: ימי שני בשעות 16:30-15:00.
כיתות ב-ג: ימי חמישי (בקבוצות נפרדות) בשעות 16:30-15:00.
תלמידי כיתות ד אשר ימשיכו בחוג יצטרפו לקבוצת הרכיבה של כיתה ג.
רכיבת אופניים אתגרית במרחבי הכפר הירוק, במטרה להכיר לילדים את עולם האופניים האתגרי והחווייתי. דגש על הנאה, בטיחות, כושר גופני, יציבות, ריכוז, שיפור יכולות מוטוריות ופעילות חברתית ערכית.
10 תשלומים של ₪240
גל חסון
בוגר קורס מדריכי אופניים מטעם מנהל הספורט ובעליו של בית הספר לרכיבה על אופניים "גו רייד". מתחרה מוביל בתחום ה"דאון היל" ורוכב קבוצה ב"ג'יאנט ישראל".
מקיים פעילויות וחוגי אופניים מקצועיים לכל הגילאים, כולל פרויקט הדרכת צרכים מיוחדים בשיתוף עיריית כפ"ס. פעיל מרכזי בתחום האופניים בארץ, בוגר קורס מדריכי אופניים מטעם מנהל הספורט.
בימי רביעי בשעות 15:50-15:00.
קבוצה של 4-3 ילדים.
העצמה רגשית שנעשית דרך אומנות ומשחקים קבוצתיים.
₪420 לחודש.
קארין אביעז טפר
נמצאת בשנה האחרונה של לימודי תראפיה באומנות בגישה האנתרופוסופית במכללת שער לנפש, בהנהלתו של דוד בנימין. בשנתיים האחרונות מטפלת בהבעה וביצירה בבתי ספר באופן פרטני, וכן מדריכה קבוצות להעצמה רגשית בילדים בעלי לקויות למידה וקשיים רגשיים במסגרות בית ספריות.
מאמינה בכוחה המרפא של האומנות ובקשר הנרקם ככלי מחזק ומחבר. מטפלת בהפרעות חרדה, ויסות חושי, דימוי עצמי, הפרעות קשב וריכוז וקשיים רגשיים.
חוג נגינה בלירה
לכיתות א-ב
החוגים יתקיימו בביה"ס, בימי ראשון, מייד לאחר סיום הלימודים. החל מ-6/11.
לימוד בקבוצות של 12-7 תלמידים/ות.
לימודי הלירה מתאימים ומומלצים במיוחד לכיתות היסוד והם בעלי ערך פדגוגי רב על פי התפישה האנתרופוסופית. הנגינה בלירה פשוטה ומביאה איתה תחושת סיפוק רבה, צליליה מרגיעים ועוטפים את הילדים המנגנים באווירה חלומית וקסומה. הלימוד בלירה נתפש כלימוד של טרום כלי, ומאפשר מעבר קל לכלי נגינה אישי מורכב יותר בעתיד.
10 תשלומים של ₪250
יובל נאור
מורה ותיק מהרדוף עם ניסיון של 25 שנים בלימוד לירה בבתי ספר ולדורף שונים. בוגר הכשרת ולדורף ומורה בסמינרים לחינוך.
חוג יצירה ובובות
לכיתות ג-ו
בימי ראשון בשעות 16:00-15:00.
החל מ-15/1/23.
קבוצה של מקסימום 10 משתתפים/ות.
החוג כולל התנסות במגוון רב של חומרים ומלאכות, כגון: הכנת בובות, פיסול, ליבוד, ציור, קולאז׳ים ועוד.
₪385 לחודש, כולל חומרי היצירה.
קארין אביעז טפר
נמצאת בשנה האחרונה של לימודי תראפיה באומנות בגישה האנתרופוסופית במכללת שער לנפש, בהנהלתו של דוד בנימין. בשנתיים האחרונות מטפלת בהבעה וביצירה בבתי ספר באופן פרטני, וכן מדריכה קבוצות להעצמה רגשית בילדים בעלי לקויות למידה וקשיים רגשיים במסגרות בית ספריות.
מאמינה בכוחה המרפא של האומנות ובקשר הנרקם ככלי מחזק ומחבר. מטפלת בהפרעות חרדה, ויסות חושי, דימוי עצמי, הפרעות קשב וריכוז וקשיים רגשיים.
סדנות ופעילויות להורים
למידע נוסף לחצו על התמונות. לטופס הרשמה לחצו על שם הפעילות.
אמנות לכול
סדנות אמנות למבוגרים
סדנות בנות ארבעה מפגשים בימי שני אחת לשבועיים, 22:00-20:00.
ציור בפסטל: 7/11, 21/11, 5/12, 19/12
רישום בפחם: 30/1, 6/2, 13/2, 20/2
ציור בצבעי מים: 1/5, 8/5, 15/5, 22/5
ציור בדיו: 19/6, 26/6, 3/7, 10/7
פתיחת סדנה מותנית במינימום שישה משתתפים.
הפעילות האמנותית היא שער להתפתחות אישית ורוחנית של האדם והיא לב העבודה בבית הספר. את האמנות כשיעור במערכת פוגשים הילדים מכיתה ו והלאה. לאורך השנים מגלים הם את שפת האמנות ואת איכויותיה השונות. במסגרת הסדנאות נצא אל דרך של עשייה והתנסות בתהליכי יצירה, נכיר גם אנו את שפת האמנות מתוך העשייה בצבע וברישום, מתוך האור והחושך בציור ועוד. נרכוש כלים ואופני עבודה לביטוי אמנותי. הסדנאות מורכבות מארבעה מפגשים שבהם נעבוד על תרגילים קצרים ונעמיק אל תוך עבודת ציור בתהליך אישי. הסדנאות מתאימות לכל אחד ואין צורך בניסיון קודם.
השנה נקיים ארבע סדנות שונות, כל אחת בת ארבעה מפגשים: פחם, פסטל, צבעי מים ודיו.
₪450 ל-4 מפגשים (כולל חומרים)
מירה דניאל
מורה לאמנות בבית ספר אורים מזה 7 שנים ובבית ספר האנתרופוסופי קורצ׳אק בבאר שבע. בעלת תואר ראשון בעיצוב, והכשרות באמנות במסגרת לימודים לתואר שני באמנות באוניברסיטת תל אביב, לימודים בקלישר, במדרשה לאמנות בבית ברל ובסטודיו התחנה. בוגרת סמינר אורים להכשרת מורים. יוצרת בסטודיו בתל אביב ומנחת סדנאות אמנות לילדים לנוער ולמבוגרים.
מקהלת אורים
למבוגרים
ימי שישי, 12:30-11:00, החל מ-4/11.
פתיחת המקהלה מותנית ב-15 משתתפים/ות.
מוסיקה היא כלי ייחודי לגיבוש קבוצה וליצירת קהילה. מקהלת אורים פותחת שעריה להורים שאוהבים לשיר.
במפגשי המקהלה, נתנסה בשירה בקולות, נייצר הרמוניה נעימה ומהדהדת, ונפתח את יכולות ההקשבה. נשיר שירים מרפרטואר מגוון, נדבר על תפקידה של המוסיקה בחינוך ולדורף, ואף נתנסה בתכנים ותרגילים שילדינו לומדים בשיעורי המוסיקה בבית הספר.
10 תשלומים של ₪200
התחייבות לקיום 20 מפגשים לאורך השנה.
ירדן לנדאו
מורה למוזיקה ומחנך בבית הספר.
הדרכת הורים
מפגשים פרטניים להורים
מפגשים פרטניים בתיאום אישי.
הדרכת הורים – מותאמת להורים בחינוך ולדורף.
הדרכת הורים היא דרך ייעוצית ממוקדת כלים שימושיים לשיפור התקשורת ומערכות היחסים עם ילדינו.
בהדרכה נתבונן ביחד על התמונה המשפחתית-חינוכית כפי שהיא. נלמד להבין את התמונה ההתפתחותית של הילד, מה תואם גיל ומה דורש התייחסות והתערבות נוספת. נלמד להבין את מגוון הגורמים המשפיעים על התנהגות ילדינו וכיצד ניתן לגבש תקשורת מיטיבה אשר מאפשרת לחזק ולטפח את הילד.
בהדרכה ננסה להבין את הזווית של הילד ובעיקר נעבוד על התגובות שלנו כהורים ונראה כמה מהר, בשינוי התגובות שלנו, היחסים בבית משתנים.
תעשה התאמה אישית לכל גיל ושלב התפתחותי.
לפרטים נוספים: שלחו מייל עם שמכם/ן, שם הילד/ה וכיתה, למייל מרכז אורים:
urim.center@urim-edu.com
.
אורית לפידות
אימא לשישה בוגרים וסבתא לנכדה, נשואה לגיא. אשת חינוך, הייתה שותפה בהקמה והובלה של תיכון ולדורף הרדוף, לימדה אמנות ותולדות אמנות וגם ניהלה את התיכון. בעלת תואר שני באמנות ובחינוך.
למדה הדרכת הורים וייעוץ משפחתי עם התמחויות בהדרכת הורים למתבגרים, הדרכת הורים לגיל הרך, הדרכת משפחות עם "ילדי קשב וריכוז" וייעוץ זוגי.
הורות בעידן הפוסטמודרני
להורי כיתות היסודי
ארבעה מפגשים בימי שישי 8:30-10:00, 4/11 , 11/11, 18/11, 25/11
מפגשים של למידה משותפת שבהם נקרא, נעמיק, נשוחח, נפגוש אחד את השני/ה ונלמד כיצד למצוא את התשובות המתאימות לנו.
נכיר את שאלות ההורות בעידן הנוכחי, נכיר ונתנסה במודלים לבניית גבולות וסמכות נכונה במשפחה, לפיתוח חיי המוסר אצל הילדים.
₪240 ל-4 מפגשים (כ-8 שעות לימוד)
דפנה כלפון
מורה ותיקה בבית ספר "אורים" ומדריכת הורים בגישה המערכתית.
סדנת הורים למתבגרים
להורי כיתות חטיבה ותיכון
6 מפגשים בימי שני, 22:00-20:30, החל מ-7/11.
סדרה של מפגשים להורים שיעסקו בצורה מעמיקה בהתמודדויות עם אתגרי הגיל והתקופה. בין הנושאים:
תקשורת ושיחה בין הורים לבני נוער
הרצון לחופש והצורך במסגרת
הצורך של המתבגרים במשמעות - אידיאליזם בגיל ההתבגרות
עישון, שתייה, מיניות
פוסט-קורונה - מסכים והפרעות שכיחות
המשפחה כמוקד תמיכה
₪360 ל-6 מפגשים (כ-12 שעות לימוד)
אורית לפידות
אימא לשישה בוגרים וסבתא לנכדה, נשואה לגיא. אשת חינוך, הייתה שותפה בהקמה והובלה של תיכון ולדורף הרדוף, לימדה אמנות ותולדות אמנות וגם ניהלה את התיכון. בעלת תואר שני באמנות ובחינוך.
למדה הדרכת הורים וייעוץ משפחתי עם התמחויות בהדרכת הורים למתבגרים, הדרכת הורים לגיל הרך, הדרכת משפחות עם "ילדי קשב וריכוז" וייעוץ זוגי.
יום שני 11/9 בשעה 16:30
מרכז אורים מזמין את ילדי הגנים והכיתות הצעירות לפעילות אחר הצהריים של הורים וילדים.
בתוכנית: שעת סיפור (כשעה) ולאחר מכן ארוחת ערב משותפת שנכין יחד.
מספר המקומות מוגבל, מוזמנים להירשם בקישור המצורף.
לילד - 30 ₪, הורה - 10 ש"ח.
.
בימי ראשון בשעות 16:00-15:00.
קבוצה של מקסימום 10 משתתפים/ות.
החוג כולל התנסות במגוון רב של חומרים ומלאכות, כגון: הכנת בובות, פיסול, ליבוד, ציור, קולאז׳ים ועוד.
₪385 לחודש, כולל חומרי היצירה.
קארין אביעז טפר
נמצאת בשנה האחרונה של לימודי תראפיה באומנות בגישה האנתרופוסופית במכללת שער לנפש, בהנהלתו של דוד בנימין. בשנתיים האחרונות מטפלת בהבעה וביצירה בבתי ספר באופן פרטני, וכן מדריכה קבוצות להעצמה רגשית בילדים בעלי לקויות למידה וקשיים רגשיים במסגרות בית ספריות.
מאמינה בכוחה המרפא של האומנות ובקשר הנרקם ככלי מחזק ומחבר. מטפלת בהפרעות חרדה, ויסות חושי, דימוי עצמי, הפרעות קשב וריכוז וקשיים רגשיים.
ימי שני, 16:30-15:00.
מינימום 8 ומקסימום 15 משתתפים בקבוצה.
החוג מאפשר מרחב בטוח להבעה עצמית, שחרור, רכישת כלים חברתיים ויצירה, דרך היכרות עם עולם התיאטרון והבמה: הצגת דמות, אילתור, טקסט כתוב. בליווי של מוסיקה ושימוש בתלבושות ובאביזרים. נשחק משחקי תאטרון וניתן ביטוי לדמיון.
10 תשלומים של ₪270
מיטל ברדה רז
אימא של מיה, נינה, גיא ויובל. כולם מתחנכים בביה"ס ובגן האנתרופוסופי שבכפר הירוק. שחקנית, ומורה לתאטרון בהכשרתה. בעבר היה לה חוג לילדי בית הספר אורים בכפר הירוק וכעת אנו שמחים לפתוח אותו מחדש במסגרת מרכז אורים.
50 דקות אחת לשבוע אחר הצהריים.
ניתן לבחור בין טיפול פרטני או טיפול של ילד והורה.
טיפול באמנות הינו טיפול רגשי הבעתי, אשר עושה שימוש במגוון רחב של אמצעים אמנותיים לצורך ריפוי. הטיפול באמנות מספק לילד מרחב תראפויטי, שבו יוכל לבחור מקשת רחבה של אמצעים, שיעזרו לו לבטא את העולם הרגשי שלו ואת קולו הפנימי. הטיפול מספק מקום לביטוי קונפליקטים פנימיים אשר לא מדוברים באופן ישיר. הדגש הוא על התהליך ועל הקשר שנבנה ולא על התוצר הסופי.
הטיפול הדיאדי הוא טיפול רגשי המזמין את הקשר בין הילד להורה להיות במרכז, במטרה לחזק את הקשר ולקרב. הקשר בין ההורה לילד מהווה את הבסיס להתפתחות הרגשית של הילד. הטיפול מתמקד בבניית מערכת יחסים קרובה וקשר מיטיב שיביא לתפקוד רגשי תקין, לדימוי עצמי חיובי וליכולת ליצור מערכות יחסים בריאות. המפגשים הדיאדים כוללים פעילויות מגוונות מעולם האומנות והמשחק. בנוסף, ישולבו מפגשים עם ההורה בנפרד, שבהם תהיה הזדמנות לעבד את התהליך שעבר.
₪680 לחודש.
קארין אביעז טפר
נמצאת בשנה האחרונה של לימודי תראפיה באומנות בגישה האנתרופוסופית במכללת שער לנפש, בהנהלתו של דוד בנימין. בשנתיים האחרונות מטפלת בהבעה וביצירה בבתי ספר באופן פרטני, וכן מדריכה קבוצות להעצמה רגשית בילדים בעלי לקויות למידה וקשיים רגשיים במסגרות בית ספריות.
מאמינה בכוחה המרפא של האומנות ובקשר הנרקם ככלי מחזק ומחבר. מטפלת בהפרעות חרדה, ויסות חושי, דימוי עצמי, הפרעות קשב וריכוז וקשיים רגשיים.
כיתות א: ימי שני, 16:30-15:00.
כיתות ב-ה: ימי חמישי, 16:30-15:00.
כיתות ו ומעלה: ימי חמישי, 18:30-17:00.
רכיבת אופניים אתגרית במרחבי הכפר הירוק, במטרה להכיר לילדים את עולם האופניים האתגרי והחווייתי. דגש על הנאה, בטיחות, כושר גופני, יציבות, ריכוז, שיפור יכולות מוטוריות ופעילות חברתית ערכית.
יסודות הרכיבה היום יומית, רכיבה עירונית בטוחה ורכיבת שטח בטוחה ומתקדמת.
התנסות בתנוחות רכיבה שונות, שימוש נכון בגוף ובאופניים.
רכיבה בתנאי שטח מאתגרים: בלימות, סיבובים, מעבר מכשולים, רמפות מתקני רכיבה ועוד.
10 תשלומים של ₪250
גל חסון
בוגר קורס מדריכי אופניים מטעם מנהל הספורט ובעליו של בית הספר לרכיבה על אופניים "גו רייד". מתחרה מוביל בתחום ה"דאון היל" ורוכב קבוצה ב"ג'יאנט ישראל".
מקיים פעילויות וחוגי אופניים מקצועיים לכל הגילאים, כולל פרויקט הדרכת צרכים מיוחדים בשיתוף עיריית כפ"ס. פעיל מרכזי בתחום האופניים בארץ, בוגר קורס מדריכי אופניים מטעם מנהל הספורט.
ימי רביעי, 16:30-15:00.
מינימום 8 ומקסימום 15 משתתפים בקבוצה.
אמנות התאטרון מאפשרת לילדים להביע קול פנימי, לחזק את הביטחון העצמי שלהם, להיפתח ולהשתחרר, ליהנות, להתחבר לדמויות דומות ושונות מהם.
דרך הסדנה נעבור תהליך מעמיק והיכרות עם הכלים השונים: צליל, קול, תנועה, משחק ויצירה. במהלך השנה נתנסה במספר סגנונות ובשיטות עבודה מגוונות. נעבוד על תרגילים שונים וגם על תוצר סיום, שאותו נציג מול ההורים.
10 תשלומים של ₪270
ענוה ברגמן
מורה לתאטרון, במאית ומפיקה.
בוגרת תואר ראשון בבימוי ובהוראת תאטרון בסמינר הקיבוצים.
בימי רביעי בשעות 15:50-15:00.
קבוצה של 4-3 ילדים.
העצמה רגשית שנעשית דרך אומנות ומשחקים קבוצתיים.
₪420 לחודש.
קארין אביעז טפר
נמצאת בשנה האחרונה של לימודי תראפיה באומנות בגישה האנתרופוסופית במכללת שער לנפש, בהנהלתו של דוד בנימין. בשנתיים האחרונות מטפלת בהבעה וביצירה בבתי ספר באופן פרטני, וכן מדריכה קבוצות להעצמה רגשית בילדים בעלי לקויות למידה וקשיים רגשיים במסגרות בית ספריות.
מאמינה בכוחה המרפא של האומנות ובקשר הנרקם ככלי מחזק ומחבר. מטפלת בהפרעות חרדה, ויסות חושי, דימוי עצמי, הפרעות קשב וריכוז וקשיים רגשיים.
כיתות א-ב (מתחילים):
ימי ראשון, 15:45-15:00.
כיתות ב-ג (ממשיכים):
ימי שני, 15:45-15:00.
לימוד בקבוצות של 12-7 תלמידים/ות.
לימודי הלירה מתאימים ומומלצים במיוחד לכיתות היסוד והם בעלי ערך פדגוגי רב על פי התפישה האנתרופוסופית. הנגינה בלירה פשוטה ומביאה איתה תחושת סיפוק רבה, צליליה מרגיעים ועוטפים את הילדים המנגנים באווירה חלומית וקסומה. הלימוד בלירה נתפש כלימוד של טרום כלי, ומאפשר מעבר קל לכלי נגינה אישי מורכב יותר בעתיד.
כלי נגינה - על ההורים לדאוג ללירה לנגינה בבית. ניתן לשכור או לרכוש לירה מיובל. עלות השכירות 65 ₪ לחודש. רכישה בסביבות 900 ₪, תלוי במצב הלירה. ניתן גם לנסות להשיג לירה משומשת, בתאום עם יובל.
10 תשלומים של ₪260
יובל נאור
מורה ותיק מהרדוף עם ניסיון של 26 שנים בלימוד לירה בבתי ספר ולדורף שונים. בוגר הכשרת ולדורף ומורה בסמינרים לחינוך.
קהילה קוראת
בשנתיים האחרונות התפתחה בקהילת אורים קהילה קטנה של הורים קוראים. מדי שבוע נפגשו הורים מהקהילה, שאליהם הצטרפו חברים וחברות מחוצה לה, ועסקו במעשה הבלתי נתפס: קריאה בשירה או בפרוזה, ודיבור עליהן.
שלושה קורסים בני 12 מפגשים כל אחד (שעה וחצי למפגש) נערכו בכמה מחזורים עם משתתפים ומשתתפות ותיקים לצד חדשים. למדנו ביחד לפגוש טקסטים ספרותיים, לקרוא בהם בעדינות וביראה, ובעיקר, לזהות את היופי שיש בהם ואת האפשרות לראות בהם את עצמנו.
המסורת נמשכת גם בשנה זו: אחרי החגים ייפתחו שני קורסים בימי שישי: הקורס הראשון יהיה מסע בשירה העברית, בימי שישי אחת לשבועיים בין השעות 09:30–11:00. הקורס השני יהיה קריאה בסיפור הקצר, בימי שישי בין השעות 13:00–14:30. לפרטים נוספים ולהרשמה, ראו בתיאורי הקורסים להלן ובקישורים המופיעים בהם.
12 מפגשים בימי שישי, מתחילים ב-4/11.
"שַׂחֲקִי כִּי בָאָדָם אַאֲמִין" כתב שאול טשרניחובסקי לפני למעלה ממאה שנים, "עָמֹק, עָמֹק בַּטַּל, פּוֹעֵם לְבָבִי" גילתה לאה גולדברג, "בָּאָרֶץ הַלּוֹהֶטֶת הַזּוֹ מִלִּים צְרִיכוֹת לִהְיוֹת צֵל" ניסה יהודה עמיחי לנחם, "אֲנִי אוֹהֶבֶת אוֹתוֹ בְּכָל כּוֹחִי, עוֹד יָמִים אֲחָדִים וְאֶחְדַּל" כתבה דליה רביקוביץ'. נדמה שהמילים הללו, קטעי השירים, הם כבר חלק מאיתנו, חלק מהשפה, מהתודעה, מהגוף. איננו זוכרים ממתי בדיוק, אך השירה העברית מלווה אותנו גם אם מעולם לא פתחנו ספר שירה.
בקורס נצא למסע כרונולוגי בשירה העברית בעקבות עשרה משוררים ומשוררות, מטשרניחובסקי וגולדברג ועד למשוררים ומשוררות בני זמננו. בכל מפגש ומפגש נתוודע לעולמם של משורר או משוררת אחת, נמקם אותם על הרצף של השירה העברית כדי להבחין במאפיינים ובייחודיות שלהם, ובעיקר – נתאהב בהם תוך קריאה בשירתם.
הקורס מיועד למשתתפי הקורסים הקודמים בשירה ובפרוזה, ופתוח בהחלט גם למשתתפות ולמשתתפים חדשים – אין כל צורך בידע מוקדם; נדרשות רק אהבת עברית, נפש חפצה ונכונות לשאול ביושר ובתום, כפי ששאל ביאליק, "מָה זֹאת אַהֲבָה?"
₪800 ל-12 מפגשים (כ-25 שעות לימוד)
.
.
זה כל הסיפור?
קוראים סיפורים באורים
למבוגרים
12 מפגשים בימי שישי, מתחילים ב-4/11.
כולנו אוהבים סיפורים. אהבנו לשמוע סיפורים כשהיינו קטנים, עוד לפני שאנחנו זוכרים את עצמנו. בילדותנו אהבנו לקרוא. יש בינינו כאלה שקריאת סיפורים מלווה אותם מאז, יש שחזרו אל הספרים בשלב מסוים. אנחנו אוהבים לומר שאנחנו קוראים וקוראות ספרים והלוואי שהיה לנו עוד זמן כדי לקרוא עוד.
אז מה הסיפור? מדוע משחר הציוויליזציה האנושות מבקשת לספר לעצמה סיפורים כדי לכונן את עצמה, את תרבויותיה, את ההתפתחות שלה? מה המנגנונים שפועלים בתוך סיפור? מה זו עלילה? מי המספר? מהן נקודות המבט השונות שפועלות בתוך טקסט וכיצד הן משפיעות על הקריאה שלנו?
עם תחילת הסתיו נתחיל לספר לעצמנו סיפורים ולדון בשאלות שהם מזמנים. נקרא ביחד סיפורים קצרים, מקור ותרגום, של מיטב הסופרות והסופרים החל מנבוקוב, קפקא, מוריסון ובורחס וכלה ביהודית הנדל, רונית מטלון ויואל הופמן. ננסה להסביר לעצמנו מדוע הם מעניינים אותנו, מרגשים אותנו, ממשיכים ללוות אותנו בלי שנשים לב.
אין צורך ברקע מוקדם.
₪800 ל-12 מפגשים (כ-25 שעות לימוד)
יפעל ביסטרי
הורה ומורה בקהילה, בוגר התואר השני בחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב. במסגרת החוג השתתף בסדנאות כתיבה, לימד וכתב עבודת גמר על שירתו של יעקב ביטון. ספר שיריו, "שְֹאֵת", ראה אור בהוצאת "אפיק" בשנת 2020 וזכה בפרס שרת התרבות לספר ביכורים.
ניתן ללחוץ על התמונות כדי לקבל פרטים נוספים. כמו כן, ניתן לשוחח אישית עם המורה/מדריך של כל פעילות.
אל טופסי הרשמה ניתן להגיע באמצעות לחיצה על שם הפעילות המבוקשת.
פתיחת פעילות מותנית במספר מינימום של נרשמים. תנאי ביטול מופיעים בטופסי ההרשמה.
קדימות בשיבוץ לפי תאריך הרישום וכן ותק בפעילות שאליה נרשמים.
bottom of page