כיתה ט'
בראי האנתרופוסופיה, בכיתה ט' נולדת הנפש העצמאית ומתעמתת עם המציאות שסביבה. המתבגרים זקוקים לתחושה חזקה של כוח ועצמאות, ופעמים רבות עושים זאת תוך עימות עם הסביבה. בשל כך, העבודה עם מתבגרים בגיל זה מציבה אתגר שונה לגמרי עבור המורים העומדים מולם.
תכנית הלימודים מביאה את כל אלה בחשבון, ומנסה להיענות לכוחות החדשים הנולדים בגיל זה. הרצון בעצמאות ובשחרור מעול המציאות, יוצר פער גדול בין המחשבה והכוונה לבין העשייה בפועל. המתבגרים כבר מתאווים להיות במקום של אחריות, של בגרות ושל עצמאות, אולם עדיין אינם מצליחים לעמוד כראוי בכל הדרישות ולאחוז בכל הקצוות. כדי לשפר את היכולת הזאת, כיתה ט' רצופה בפרויקטים ובעשייה מרובה. אם בגילים המוקדמים הדגש היה על גילוי, כעת הדגש הוא על יצירה – יצירה של ידע ושל דברים חומריים. האחריות עוברת אל הנערים והנערות – לטוב ולרע.
בתחומי הלימוד הדגש הוא על הבנה ויצירה. לאחר שלמדנו במהלך השנים כיצד לסכם ולתמצת מאמרים, כעת המטרה היא ללכת אל מעבר לידע המצוי בספרים כדי ליצור תובנות חדשות.
תקופות הלימוד בכיתה ט': מעגלי זהות (אזרחות), היסטוריה (מהמהפכה המדעית ועד סוף מלה"ע ה-2), כתיבה (מסע החיים), אקולוגיה, פיסיקה, תנ"ך, אנטומיה (החושים), כימיה ועוד.
כיתה ט' היא סיכום של הלימודים בבית הספר היסודי וחטיבת הביניים, מתוך מבט אל העתיד. בניסיון לחקור ולהבין את האינדיווידואל מתוך הבנה כי כל אחד ואחת עומדים לפני דרך חדשה ובחירות עצמאיות בתחומי חיים רבים.
הורים מספרים
"ההחלטה להעביר את הבת שלנו לבית הספר 'אורים' לא הייתה קלה. היה זה בעיקר הניתוק מן הסביבה, שנראה לנו אז מורכב ולא פשוט כלל, בגיל שבו המסגרת החברתית כל-כך חשובה.
בדיעבד מה שהיא (וכולנו) הרווחנו מן ההיכרות וההתנסות עם 'אורים' היה מעל ומעבר לכל הציפיות. במהלך שלוש השנים האלה, בִּתנו נפתחה ופרחה. היא רכשה ביטחון עצמי ואמון ביכולותיה – הן האינטלקטואליות, הן האישיות. במרכז חוויית הלימודים שלה עמדו מערכות היחסים בינה לבין המורים, ומן הסתם, בינה לבין שאר התלמידים – יחסים של כבוד ואמון הדדי, לצד נתינה אינטלקטואלית אמיתית. זו הייתה חווייה שתלווה אותה לאורך כל ימי חייה.
מורים כאלה ולמידה כזו, הם המתנה היקרה ביותר שבית ספר יכול להעניק."